Under masken

Alla inlägg den 18 april 2010

Av nav - 18 april 2010 23:44

Sömn. Sådant tidsfördriv, men sådan befrielse att för några timmar få fly undan utan att bli saknad.

Sömn. Sådant förrärisk sysselsättning, men drömmar man inte kan styra eller vakna ifrån. Drömmar som kommer jaga en, även i vaket tillstånd.

Sömn. Ett sådant behov man inte kan klara sig utan.

Av nav - 18 april 2010 23:35

"

Hon kanske var bräklig med sitt hjärtfel med sina oberoende slag och att ha hela sin vardag beroende av stunder och slumpar. Så oberäknerligt. Men vad spelade det för roll? Något fick henne att gå upp på mornarna. Något fick henne att andas, även när det var svårt. Men rör henne inte. Hon är inte din. Hon är förlorad.

"

Av nav - 18 april 2010 20:21

Jag känner ingen stress. Jag är lugnt. Jag vet att det kommer att gå bra. Jag lever i en novell nu. Det kommer att gå bra så länge jag skiver det så. Jag kommer bli klar av ett mirakel.

Av nav - 18 april 2010 20:07

Det sticker och kväver inte som förut. Jag tror att det är för att jag låter henne känna det jag kände. Låter henne ha samma drömmar och samma mål, men hon gör det jag inte kan. Hon är det modigare och sakligare jag. Hon känner och gör, det jag inte gör. Men hon är ingen fantasikaraktär. Hon är jag, därför är det så lätt att skriva om henne.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Vad tycker du som de olika "karaktärerna" jag skriver om?
 Förvirrande! Svårt att tolka vem du skriver om/skilja dem från varandra.
 Skriver du om olika?
 Bra!
 Jättebra.

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok - Leave a print


Ovido - Quiz & Flashcards