Under masken

Alla inlägg den 10 mars 2010

Av nav - 10 mars 2010 22:18

Inget är som det var. Inget är som det ska.


Det går framåt, men ibland stannar tiden och det enda jag kan tänka på då är honom. Han är där när jag blundar, andas. Finns. Det känns som om någon upprepade gånger sticker in en kniv i mitt bröst. Andetagen kommer av sig, och hur jag än försöker så tycks jag inte få in tillräckligt med luft i mina lungor.

Nätterna är värst, men värre är när det kommer på dagen och jag inte har något mörker att gömma mig i. Allt är så synligt på dagen, man kan inte gömma sig.


Jag börjar inse mot min vilja att det verkligen är över. Jag gråter inte så mycket som jag trodde att jag skulle. Det gör bara ont inombords hela tiden.

    Jag kan inte le. Eller som han skulle sagt, jag ler inte så att det når ögonen.
Det här är inget liv. Jag går upp på morgonen, åker till skolan, gör det jag ska på lektionerna eller det jag vill utan att lärarna märker det. Jag äter knappt eller inte alls. Mat är för levande, och jag kan inte längre känna mina hjärtslag.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Vad tycker du som de olika "karaktärerna" jag skriver om?
 Förvirrande! Svårt att tolka vem du skriver om/skilja dem från varandra.
 Skriver du om olika?
 Bra!
 Jättebra.

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok - Leave a print


Ovido - Quiz & Flashcards