Under masken

Alla inlägg den 19 mars 2010

Dag

Av nav - 19 mars 2010 20:35

Svårt att sova, även hos andra. Kan inte sluta tänka. Bilder jagar mig, sticker mig, tränger sig på. Jag är glad att jag ska jobba nu i en månad så jag kan fylla huvudet med annat, som beställningar och hur månag gram räkor det ska vara i salladerna... Eller tänka ut fraser på tyska till tyska kunder. Jag kommer gå upp tidigt, jobba hårt, stressa, stå i disken, bli genomblöt och påhoppad av Björn, Marek och John (vars diakelt är det enda som kommer få mig att vilja gömma mig i frysen och dö), och Madde kommer vara så där underbart gullig och berömma mig för att jag är så mycket duktigare än de flesta andra... Jag kommer ha saker att göra. Men kommer det att räcka? Jag har fortfarande tåget dit och hem och bussen då jag måste sitta still. Hög musik hjälper inte längre. Inte som det gjorde.

Jag var trött när jag kom hem imorse, men istället för att lägga mig och försöka sova städade jag huset, vattnade, åt lunch för första gången sen i söndags, möblerade om på mitt rum (inget står där det stod eller hängde förut) och ordnade sladd-trasslet jag hade under skrivbordet, bäddat rent i sängen samt lagat en låda. Nu ska jag bara duscha och sova - förhoppningsvis. Ska till skolan imorron.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Vad tycker du som de olika "karaktärerna" jag skriver om?
 Förvirrande! Svårt att tolka vem du skriver om/skilja dem från varandra.
 Skriver du om olika?
 Bra!
 Jättebra.

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok - Leave a print


Ovido - Quiz & Flashcards